Evenals vorige jaren organiseren de gezamenlijke Lions Clubs een inzamelingsactie van Douwe Egberts punten. De ingezamelde punten worden door Douwe Egberts omgezet in pakken koffie voor de regionale voedselbanken. In de maand december kunnen de opgespaarde DE punten worden ingeleverd. Heb jij nog waardepunten of ken je iemand die deze nog ergens in een keukenla heeft liggen, lees dan verder.

Het is al weer het 6e jaar dat deze actie loopt. Landelijk zijn 75 Lions clubs en LEO clubs in touw. Elke 500 punten zijn goed voor 1 pak koffie. Koffiebrander Douwe Egberts steunt de actie weer en zal het eindresultaat met 15% verhogen.  In heel Nederland werden vorig jaar maar liefst ruim 57 miljoen punten opgehaald. Deze waren toen goed voor 108.500 pakken koffie.  In onze regio werken de Lionsclubs Ter Apel Westerwolde en Musselkanaal de Johan Semslanden hiervoor nauw samen. Alle in deze regio ingezamelde DE punten zorgen voor gratis pakken koffie bij de voedselbanken in deze eigen regio. Vaak liggen er nog wel zegeltjes van pakken koffie of doosjes thee in de keukenlade. Deze kunnen tot 31 december worden ingeleverd op een van de volgende adressen: Bruna Stadskanaal, Poiesz Musselkanaal, Poiesz Stadskanaal, Jumbo Ter Apel, Jumbo Vlagtwedde, Jumbo Poststraat Stadskanaal, Jumbo Froukje Sloot Stadskanaal, Coöp Musselkanaal, Coöp Sellingen, Coöp Odoorn, Albert Heijn Stadskanaal, Boni Borger en Slager Heukers Gasselternijveen. De voedselbanken zijn maar wat blij met deze actie. Koffie bederft niet en wordt maar zelden aangeboden bij de supermarkten.